U Osnovnoj školi Vladimir Nazor započeo projekt vezan uz čitanje

nazor 1U Osnovnoj školi Vladimir Nazor u Virovitici započeo je projekt “Čitamo mi, u obitelji svi”, u kojem sudjeluju učenici trećih razreda i njihove obitelji. Projekt je osmišljen u organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara na temelju međunarodnih projekata, koji su postigli izvrsne rezultate. Ovo je već treća godina provedbe projekta i sve se više školskih knjižničara uključuje. Cilj projekta je ukazati na važnost svladavanja tehnike čitanja kod učenika koje su vrlo važne za njegovo daljnje cjeloživotno učenje, važnost roditelja kao uzora u procesu učenja čitanja i na važnost školske knjižnice kao informacijskog središta škole, koja promiče kulturu čitanja. Nastoji se razviti kod učenika čitalačke navike, ljubav prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena i čitalačke sposobnosti učenika. A, najvažniji cilj je čitanje u krugu obitelji! Projekt je osmišljen po načelu “putovanja” knjižnične naprtnjače od jednog do drugog učenika. Svakog petka jedan učenik u svoj dom nosi naprtnjaču s knjigama; riječ je o osam knjiga različite tematike, vrste i za različite dobne skupine, kako bi se u zajedničko čitanje mogla uključiti cijela obitelj. Osim knjiga, u njoj se nalazi i Knjiga dojmova u koju učenici pišu i crtežima prikazuju doživljaj zajedničkog uživanja u knjigama. Ideja je da ukućani barem 15 – 30 minuta dnevno posvete čitanju i prelistavanju knjiga, a samo čitanje se može odvijati u nekoliko modela: učenik čita mami i tati, mama i tata čitaju učeniku, svatko u obitelji čita svoju knjigu te razgovaraju o pročitanom. Naprtnjača je u obitelji do srijede, kad ju učenik donosi u školu te na satu hrvatskog jezika iznosi svoje dojmove učiteljici, knjižničarki i ostalim učenicima. Na kraju školske godine školski knjižničar s učiteljem bira najljepši dojam iz naprtnjače i šalje glavnom voditelju, a komisija bira najljepše dojmove cijele Hrvatske i nagrađuje školske knjižničare, nastavnike, učenike i njihove roditelje te slijedi tiskanje zajedničke publikacije.

Skip to content