Bliže se vrući dani i vrijeme ljetnih godišnjih odmora pa su Prijatelji životinja započeli s kampanjom “Obitelj na more, a pas na ulicu?!”. Riječ je o kampanji u sklopu koje će u hrvatskim gradovima postaviti jumbo plakate koji će upozoriti na zakonske obaveze i odgovornost svakog skrbnika životinje.
Ovogodišnjim sloganom „Pas čipiran, skrbnik miran” želi se skrenuti pozornost na zakonsku obavezu mikročipiranja pasa čime se olakšava pronalazak izgubljenog psa, ali i sankcioniranje neodgovornih skrbnika. Kazna za držanje psa bez mikročipa iznosi do 6.000,00 kuna.
Temeljna tema, odnosno poruka kampanje i dalje upozorava da je napuštanje životinja okrutno i nedopustivo te da su novim Zakonom o zaštiti životinja propisane i veće novčane kazne za napuštanje, u iznosu do 30 tisuća kuna. Također, potiče se udomljavanje umjesto kupnje životinja, što pridonosi rasterećenju skloništa, kao i da lokalne zajednice, sukladno članku 62. Zakona i svojim obavezama, nastoje oglašavanjem i edukacijom udomiti što veći broj pasa iz skloništa. Uz kontrolu mikročipiranja, novi Zakon zato nudi i mogućnost propisivanja obavezne trajne sterilizacije kao kontrole razmnožavanja pasa i mačaka te su mnogi gradovi i općine iskoristili ovaj zakonski alat kako bi riješili uzroke problema, a to je nastajanje neželjenih štenaca i mačića koji odbačeni umiru ili završavaju u prekrcanim skloništima, čiji rad izdvajaju značajna financijska sredstva. (www.prijatelji-zivotinja.hr, virovitica.hr)