Od četvrtka 7. ožujka, teretna vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona ne smiju voziti Podravskom magistralom. Naime, na snagu je stupio Pravilnik o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila, a koji je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture donijelo 26. veljače. Kako se odluka odnosi samo na provoz ovom državnom cestom, vozači koji imaju otpremnice za istovar ili utovar na dijelu Podravske magistrale, njome će moći i dalje voziti.
– Ova će odluka puno značiti za sigurnost mještana, ali i samog prometa jer je riječ o teškim kamionima koji prolaze kroz samo središte Pitomače. Oni najčešće dolaze iz Austrije preko Varaždina i iz Zagreba preko Bjelovara. Imali smo više puta izlijetanje kamiona u kuće uz prometnice, a prošle je godine pješakinja u središtu Pitomače smrtno stradala nakon što je na nju naletio kamion. Sigurno je da će ovom odlukom sigurnost u prometu biti veća nego što je sada. Hvala Bogu da je ova odluka donesena jer ju čekamo dugi niz godina – rekao je načelnik Općine Pitomača Željko Grgačić, koja se velikim dijelom nalazi na Podravskoj magistrali.
Iako je izgradnjom obilaznica promet teških kamiona izmješten iz središta Virovitice, još uvijek dijelom Podravske magistrale koja prolazi istočnim dijelom grada oni prometuju.
– Kroz grad Viroviticu do sada je prolazilo niz vozila kojima tu u opće nije mjesto. Znam da to ne pogoduje poduzetnicima, ali zbog tereta koji prolazi našim prometnicama dolazi do dodatnih oštećenja, gužvi i nesreća. Stoga, neka ta vozila, a to se najviše odnosi na one koji putuju preko Virovitice kako bi izbjegli cestarine, idu na autocestu jer ovdje im nije mjesto, a nadam se da će to i policija više kontrolirati – rekao je virovitički gradonačelnik Ivica Kirin koji ovu odluku u potpunosti podržava.
Jednako olakšanje ovom odlukom dolazi i iz općine Suhopolje, gdje Podravska magistrala prolazi pored osnovnih škola i vrtića.
– Za općinu Suhopolje svakako važna vijest jer se nalazimo duž same Podravske magistrale i svjedoci smo upravo velikoj fluktuaciji teretnog prometa kroz Suhopolje, Jugovo Polje, Cabunu, gdje sav taj teret šteti samim prometnicama, jer prometnice nemaju toliku izdržljivost i dugotrajnost kao kad se njima samo prometuje osobnim vozilima – rekao je načelnik Općine Suhopolje Siniša Horvat istaknuvši sigurnost u prometu kao najveći benefit ove odluke.
– Posebno mi je drago zbog ove odluke zbog pitanja drugih sudionika u prometu. Ovo je jedan od načina da još više zaštitimo naše bicikliste i pješake – istaknuo je Horvat.
Izravno na Podravskoj magistrali nalazi se i općina Čačinci te je kroz njihovo mjesto svakodnevno prolazilo stotine kamiona.
– Mogu reći hvala Bogu, konačno smo i to doživjeli. Prije svega sam presretan zbog djece jer nama je osnovna škola izravno uz magistralu. Naravno da će ova zabrana olakšati i svima koji putuju na posao u druge gradove, a i svima nama kada putujemo u Zagreb jer ćemo stići brže bez kolona kamiona na cestama – rekao je načelnik Općine Čačinci Mirko Mališ te i on istaknuo očuvanje prometnica kao jedan od benefita.
– Svakako treba reći da kamioni znatno utječu na kvalitetu same ceste, oni nam potpuno uništavaju tu jedinu cestu koju imamo pa je promet još teži. No, kažem, najviše sam sretan zbog naše djece i njihove sigurnosti – kaže Mališ.
Milan Dundović, načelnik Općine Mikleuš, ovu je vijest također primio s velikim olakšanjem.
– Maksimalno podržavamo ovu odluku Ministarstva. Naša općina, posebno samo mjesto Mikleuš, najvećim se dijelom proteže uz magistralu i kamioni su postali veliki problem prije svega zbog sigurnosti mještana. Iznimno smo sretni ovom odlukom zbog naše djece, ali i svih ostalih mještana – kaže Dundović.
Kroz grad Orahovicu u donjem gradu magistrala također prolazi uz kuće i nogostupe, a najsretniji su roditelji čija će djeca sada puno sigurnije i lakše moći do autobusa za školu.
No, ova odluka bit će prava noćna mora za vozače kamiona jer će se morati dobro pripremiti i proučiti alternativne rute. Prema odredbama Pravilnika, zabrana se odnosi na više od 30 cesta u Hrvatskoj, a kada je riječ o Podravskoj magistrali zabrana je između čvorišta Đurđevac i Našice. Vozačima se kao alternativa nudi autocesta A3 Bregana-Lipovac.
Zbog ove zabrane iz Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika najavili su moguće blokade prometnica i graničnih prijelaza ako Ministarstvo ne nađe rješenje problema koje im donosi ovaj Pravilnik. Prema pisanju nacionalnih medija, ministar prometa Oleg Butković ponudio je dodatnih deset posto popusta na korištenje ENC uređaja kako bi se kamionski promet preusmjerilo na autoceste.
Ovaj Pravilnik glavobolje zadat će i našim prijevoznicima. Prema riječima Siniše Mišića, direktora tvrtke Mišić prijevoz d.o.o, ovakva situacija će ih natjerati da podignu cijenu usluga kod daljih relacija što će stvarati problem i njihovim klijentima. No, kada je riječ o lokalnom poslovanju, pomoći će kod “raščišćavanja” prometnica od stranih prijevoznika.
– U jednu ruku, ovo je dobra stvar kada je riječ o provozu stranaca. Riješili bi se Rumunja i Bugara koji stvaraju velike probleme na cestama – rekao je S. Mišić. (www.icv.hr, ml, vg, Fotografija: www.icv.hr)