Od 15. travnja, a najkasnije od 1. svibnja dio Slavonije gotovo da će ostati bez željezničkog prijevoza. Radi uštede u putničkom prijevozu brojni će, do sada ne tako rentabilni vlakovi biti ukinuti, a nakon što su u prosincu 2012. godine Hrvatske željeznice Slavoniju izolirale od Mađarske i ukinule 135 godina staru željezničku vezu između Budimpešte i Sarajeva preko Osijeka, sad će željeznički prijevoz iz Slavonije i Baranje i prema njoj ostati na još klimavijim nogama.
U planu je ukidanje nekih linija i to radi uštede nakon što je Putnički prijevoz HŽ-a ostao bez 135 milijuna kuna, a što nam je potvrdio i Romeo Tomac, glavni povjerenik Sindikata željezničara Hrvatske. To znači samo jedno – rezovi koji će za sobom povući brojne posljedice pa i gubitak radnih mjesta.
– Dobili smo prijedlog prema kojem će samo jedan par vlakova voziti prema Erdutu i natrag radnim danom, a prijedlog je i da Podravka vozi petkom do Osijeka i ponedjeljkom da se vraća natrag. Vlak do Vrpolja studente bi dovezao nedjeljom i to je sve što se tiče vikenda u tom pravcu. Baranjska strana također će ostati desetkovana. Taj prijedlog još treba odobriti Ministarstvo prometa, a strahujemo da će doista do toga i doći jer je upravo Ministarstvo zapovjedilo 135 milijuna kuna uštede na putničkom prijevozu, i to ukidanjem nerentabilnih željezničkih linija – rekao je Tomac.
On dodatno pojašnjava da će takvom odlukom cijeli istočni dio Hrvatske ostati bez više željezničkih linija. Iako se još uvijek očekuje konačan odgovor Ministarstva, Tomac kaže kako je u HŽ-u ukidanje spomenutih željezničkih pravaca već gotova stvar što će neizbježno dovesti i do viška radnih mjesta.
– Naravno da će ukidanje radi nerentabilnosti dovesti do viška ljudi, a primjer smo imali već u HŽ Cargu. Inače, sigurno će biti viška blagajnika, ali i konduktera i vjerojatno će doći do otkaza. Sve to je jedna kaotična situacija, no ne samo kod nas već i u ostalim dijelovima Hrvatske – dodao je Tomac, podsjetivši i na dramatičnu situaciju u HŽ Cargu prije samo mjesec dana kad je na listi za otkaz bilo 80-ak Slavonaca. Nažalost, lista je, kaže, konačna i s 1. travnja taj će dio željeznice ostati bez ukupno osamstotinjak radnika na području cijele Hrvatske. Nije pomogao ni štrajk petstotinjak radnika na Markovu trgu, a čini se da, prema crnim, ali sasvim izvjesnim prognozama, ista sudbina očekuje i dio radnika u HŽ Prijevozu, no ondje kažu da je riječ o restukturiranju tvrtke. Taj će potez ostaviti radnike bez posla, putnike bez vlakova, a pruge se, u nevjerici kaže Tomac, grade.
– Apsurd je da se infrastruktura gradi, a vlakovi se ukidaju. Inače, sve to kosi se i s ustavnim odredbama, jer svakom građaninu treba biti osigurano više vrsta prijevoza, a očigledno željeznicom više neće moći putovati. Ne znam što bi nas moglo spasiti, kako je krenulo – ništa i nitko – poručio je Tomac. (www.glas-slavonije.hr)