Do 2020. godine možemo očekivati izgradnju ceste prema Virovitici: Za izgradnju Podravskog ipsilona 37 milijuna kuna više

Od 217 pristiglih amandmana, Vlada je prihvatila tri koja se odnose na državni proračun i četiri koja se odnose na Hrvatske ceste, među kojima je i onaj za povećanjem budžeta za izgradnju Podravskog ipsilona tijekom iduće godine. Podsjetimo, riječ je o amandmanu virovitičkih saborskih zastupnika Josipa Đakića i Vesne Bedeković te Vladimira Bileka i Đurđevčana Željka Lackovića. Vlada je prihvatila da se početak izgradnje dionica Kloštar Vojakovački – Križevci i Farkaševac – Bjelovar, ukupne procijenjene vrijednosti 549 milijuna kuna, pomakne s 2020. na 2019. godinu te da se osiguraju dodatna sredstva u iznosu od 37 milijuna kuna za realizaciju u 2019. godini.

U originalnom su amandmanu zastupnici zatražili dodatnih 100 milijuna kuna za 2019. godinu, no prema neslužbenim informacijama, taj iznos nije im mogao biti odobren jer je projektna dokumentacija još uvijek u nedovoljnom stanju pripremljenosti.

Držim da će tih 37 milijuna kuna biti dovoljno da se ne stane s gradnjom ceste i vjerujem da će do ožujka ili travnja iduće godine biti završena građevinska dokumentacija, kako bi se do kraja godine moglo utrošiti dobiveni iznos. S obzirom na to da je u narednom razdoblju za 2020. godinu u proračunskim projekcijama predviđeno 570 milijuna kuna za Podravski ipsilon i za trasu prema Križevcima i Koprivnici te za naš krak ceste prema Virovitici, držim da bi se do 2020. godine moglo završiti s cestom do Bjelovara te nastaviti s gradnjom ceste prema Virovitici – istaknuo je saborski zastupnik i predsjednik HVIDRE Josip Đakić koji je jedan od glavnih pokretača ideje o izgradnji brze ceste. Naglasio je kako mu je drago što su o pitanju ovih napora naišli na razumijevanje u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, kao i u Vladi.

djakic

Jer, san o brzoj cesti prema Virovitici, naglasio je, traje punih deset godina.

Asocirani izgradnjom Istarskog ipsilona, gradonačelnik Ivica Kirin i ja prije deset godina krenuli smo s aktivnosti podravske brze ceste ili Podravskog ipsilona, a kasnije smo to nadopunili i Bilogorsko-podravskim ipsilonom u čiju smo realizaciju uključili i tadašnju predsjednicu Vlade Đurđu Adlešić te tadašnjeg predsjednika Sabora Josipa Friščića. Sve je krenulo jednim dobrim tempom, no tada se promijenila vlast, sve je stalo, a san o brzoj cesti raspršio se kao gruda snijega – o preprekama zbog kojih je važan projekt godinama ostao mrtvo slovo na papiru – kaže J. Đakić.

Tadašnji ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, ističe, nije htio ni čuti priču o tom projektu, pogotovo kada se radi o cestovnom pravcu Bjelovar – Virovitica, nego je potencirao cestovni pravac Križevci – Koprivnica. Bio je to pravac za koji nije bio donesen ni prostorni plan. Zato su saborski zastupnici sada iskoristili priliku i potporu Vlade te apelirali na što bržu izgradnju ceste i iznalaženje sredstava za „žilu kucavicu“ koja je važna Virovitičko-podravskoj, ali i okolnim županijama.

Zajedno s kolegicom, saborskom zastupnicom Vesnom Bedeković, kao i sa saborskim zastupnicima Željkom Lackovićem iz Đurđevca te Daruvarčaninom Vladimirom Bilekom, koji dakle gravitiraju s našeg prostora, podržavam izgradnju ove ceste, jer bez nje kao „žile kucavice“ doslovno nema razvoja naših krajeva te nema poveznice sa Zagrebom, centrom financijske i gospodarske moći – naglasio je J. Đakić, izrazivši zadovoljstvo što je raspisan natječaj za dokumentaciju izgradnje ceste od Bjelovara prema Virovitici – ceste s četiri kolnička traka za dva pravca.

Aktivnosti u vezi s tim krenut će u narednom razdoblju. Važno nam je da se cesta izgradi, prije svega do Bjelovara. Uz nas zastupnike koji su izgradnju podržali, podršku sam tražio i od petnaestak drugih saborskih zastupnika, a drago mi je da je Vlada prihvatila amandman u izmijenjenom obliku – poručio je J. Đakić.

hu16q34y

Virovitičko-podravski župan Igor Andrović, naglasio je važnost boljeg prometnog povezivanja ovog dijela Hrvatske sa Zagrebom.

Ova je cesta žila kucavica gospodarskog rasta ovog područja. Mi smo jedina županija od svih u Hrvatskoj čije središte, grad Virovitica, ima do najbliže autoceste čak 80 kilometara. Sve to ima veliku povezanost s gospodarskim razvojem ali i demografskim trendovima. Kada ste bolje povezani s ostatkom Hrvatske, tada vam lakše dolaze novi investitori, oni otvaraju radna mjesta. Bolja prometna povezanost s ostatkom Hrvatske, Virovitičko-podravskoj županiji značit će daljnji razvoj gospodarstva i stvaranje bolje perspektive uz novi pokretački impuls našim poduzetnicima.

Sukladno osiguranim sredstvima u proračunu Hrvatskih cesta, u tijeku je evaluacija ponuda te će napokon biti odabran izrađivač projektne dokumentacije. Procijenjena vrijednost je 42 milijuna kuna, a rok za izradu je 20 mjeseci, što je ujedno i uvjet za dobivanje građevinske dozvole i rješavanje imovinsko-pravnih odnosa.

Očekujemo po završetku dokumentacije osiguranje sredstava za izgradnju te bismo 2021. godine konačno krenuli s radovima. Ono što nas posebno veseli je amandman saborskih zastupnika Josipa Đakića, Vesne Bedeković, Vladimira Bileka i Željka Lackovića koji je ovih dana usvojila Vlada RH. Tim amandmanom osigurano je dodatnih 37 milijuna za izgradnju Podravskog ipsilona te je početak radova pomaknut s 2020. u 2019. godinu. Radi se o dionici Kloštar Vojakovački-Križevci te o dionici Farkaševac-Bjelovar koja će nam put prema Zagrebu skratiti za dvadesetak kilometara – kaže Ivica Kirin.

IMG 4677

Zahvalan je, kaže, saborskom zastupniku Josipu Đakiću koji je ujedno bio i inicijator ovog amandmana, potpredsjedniku Vlade RH i ministru poljoprivrede Tomislavu Tolušiću, ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću, premijeru Andreju Plenkoviću, predsjedniku Hrvatskog sabora Gordanu Jandrokoviću, kao i Hrvatskim cestama na potpori najvažnijem projektu kako za Grad Viroviticu, tako i za Virovitičko-podravsku županiju.

Do sada je problem bio nedostatak dokumentacije i da nema ovih ljudi i dalje bismo imali mrtvo slovo na papiru i pričali o famoznoj brzoj cesti kao političkoj ideji. Koliko se ozbiljno krenulo s ovim projektom, govori i podatak da se mađarska strana sprema za spajanje svog dijela od Pečuha preko Szigetvara prema Barcsu, a ta će cesta jednog dana biti spoj Zagreba i Budimpešte. Treba napomenuti i da najkraći put iz Rumunjske za Mađarsku ide upravo preko Virovitice, što je vidljivo s obzirom na velik broj kamiona rumunjskih registarskih oznaka koji prolaze našim cestama Ovo je doslovno cesta koja život znači – istaknuo je I. Kirin. S obzirom na to, ovim projektom stvaraju se stvarni preduvjeti ne samo za nacionalno, već i za regionalno povezivanje, razvoj gospodarstva i cjelokupnog prostora kako u gospodarskom, tako i u demografskom smislu, smatra virovitički gradonačelnik. (www.icv.hr, Virovitički list, mlo, naslovna fotografija: Matija Turkalj)

Skip to content