Dječji vrtić CVRČAK Virovitica prigodnim aktivnostima na otvorenom obilježio je Međunarodni dan tjelesne aktivnosti, koji se obilježava 10. svibnja.
Na inicijativu Aktiva za promicanje kretanja u aktivnosti su se uključile sve odgojne skupine, ovisno o interesu i mogućnostima djece s ciljem promoviranja i primjenjivanja tjelesnih aktivnosti i to ne samo ovaj dan, nego svaki dan u godini – tjelesna aktivnost treba biti integrirana u svakodnevni život!
Tjelesnu aktivnost pojedini izvori definiraju kao svako pokretanje tijela nastalo djelovanjem mišića uz potrošnju energije. Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji tjelesna aktivnost obuhvaća sve pokrete, tj. kretanje u svakodnevnom životu, uključujući posao, rekreaciju i sportske aktivnosti, a kategorizirana je prema razini intenziteta, od niskog preko umjerenog, do snažnog tj. visokog intenziteta (Pan American Health Organisation, 2002). Tjelesna aktivnost najčešće se promatra kroz četiri osnovne kategorije: tjelesna aktivnost na poslu, tjelesna aktivnost vezana uz prijevoz, tj. putovanje s mjesta na mjesto, tjelesna aktivnost u kućanstvu i tjelesna aktivnost u slobodno vrijeme.
Tjelesna aktivnost djece predškolske dobi dio je cjelokupnog razvoja djeteta. U toj dobi razvija se koštano-vezivni i živčano-mišićni sustav djeteta, stoga je neophodno djecu na pravi i kvalitetan način usmjeravati u razne oblike tjelesne aktivnosti.
Djeca predškolske dobi kreću se veći dio dana i već na taj način raznim oblicima kretanja, hodanja, skakanja, penjanja i sl. sudjeluju u svakodnevnim tjelesnim aktivnostima. Pravilna i dozirana tjelesna aktivnost djece ujedno utječe i na zdravstveni status tj. na jačanje imuniteta i održavanje sveukupnog zdravlja.
Tjelesnom aktivnosti kod djece se potiče:
– razvoj motoričkih sposobnosti,
– razvoj psihičkih sposobnosti,
– jačanje imuniteta,
– razvoj socijalnih i društvenih vještine,
– razvoj komunikacijskih vještine,
– usvajanje higijenskih navika,
– usvajanje navika pravilne i zdrave prehrane,
– osamostaljivanje,
– razvoj zdravog reda i discipline koja se prenosi na sve ostale aktivnosti u životu (učenje, radne navike i dr.).