DAN EUROPSKOG BROJA 112 Djelatnici Županijskog centra Virovitica prošle godine zaprimili više od 16 tisuća poziva, a samo dvadesetak zlonamjernih

Objavljeno:

Podijeli:

Popularni sadržaj

Danas (petak) se obilježava Dan europskog broja 112. Vijeće Europskih zajednica je 29. srpnja 1991. godine donijelo Odluku o ustanovljenju jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112, koji sve hitne službe integrira u jedinstveni sustav, a ove godine obilježava 31. godinu postojanja jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 u Europskoj uniji.

Predstavnici Europske komisije, Europskog parlamenta i Vijeća Europe su 11. veljače 2009. godine potpisali tripartitnu deklaraciju kojom je 11. veljače ustanovljen kao Dan europskog broja 112. Besplatnim pozivom na taj broj u bilo kojoj državi članici Europske unije možete zatražiti pomoć hitnih službi (policije, vatrogasaca, hitne medicinske službe).

Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine. Sustav djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova i neprekidno osigurava zaprimanje dojava na jedinstveni europski broj za hitne službe 112 putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila.

Sustav čini dvadeset županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i djeluju kao jedinstveni operativno-komunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija, a među kojima je i Županijski centar 112 Virovitica.

Putem broja 112 zaprimaju se sve vrste hitnih poziva, a u skladu s utvrđenim procedurama (standardnim operativnim postupcima, komunikacijskim protokolima, uputama i drugim operativnim dokumentima) pozivi se prosljeđuju u teritorijalno i strukovno nadležne prijavno – dojavne jedinice hitnih, spasilačkih i drugih službi ili im se temeljem dojave informacije prenose.

U Republici Hrvatskoj na broj 112 dosad je zaprimljeno više od 32.000.000 poziva. U 2021. godini centri su zabilježili ukupno 1.872.866 poziva od kojih je 1.531.275 bilo namjenskih. U 2021. godini zabilježeno je 583.532 događaja od kojih je 324.659 bilo medicinskih, 177.715 sigurnosnih, 49.180 složenih i 31.978 vatrogasnih.

Povodom obilježavanja Dana jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112, Ravnateljstvo civilne zaštite – Službu civilne zaštite Virovitica, odnosno Županijski centar 112 Virovitica posjetio je virovitičko-podravski župan Igor Andrović i njegov zamjenik Marijo Klement. Župana i njegovog zamjenika dočekali su, u nazočnosti voditelja dežurne smjene Centra, Željka Kovača i ostalih djelatnika, voditelj Centra Zdenko Čapo i voditelj Službe civilne zaštite Virovitica Josip Job.

Samo u 2021. godini, Županijski centar 112 Virovitica zaprimio je više od 16.000 poziva, što je drastično manje u odnosu na period od 2015. do 2021. godine, a razlog tomu je svijest građana koja se uvelike promijenila. Kako nam kaže voditelj Centra Zdenko Čapo, građani su prepoznali važnost broja 112 i ozbiljnost posla kojima se djelatnici Centra bave. Zanimljivo je istaknuti kako najveći broj poziva u prošloj godini otpada na hitnu medicinsku pomoć.

Sustav koordinira hitne službe, zaprima obavijesti o neposrednim i nadolazećim opasnostima te provodi uzbunjivanje građana skrećući pozornost na opasnost uz istovremeno pružanje informacija o vrsti opasnosti i mjerama koje je potrebno poduzeti. Putem broja 112 zaprimaju se sve vrste hitnih poziva, a u skladu s utvrđenim procedurama pozivi se prosljeđuju u teritorijalno i strukovno nadležne prijavno–dojavne jedinice hitnih službi ili im se temeljem dojave informacije prenose – kaže Z. Čapo.

Za razliku od 2005. godine, kada je zabilježeno čak 2.000 zlonamjernih poziva, prošle godine takvih je poziva bilo samo dvadesetak.

Uglavnom je riječ o djeci koja se igraju telefonima, ali i to je sastavni dio posla, kojeg uglavnom riješavamo upozorenjem – naglašava Čapo.

Najneobičniji poziv zaprimili su sredinom prošle godine, kada je pozivatelj zatražio pomoć skidanja mačke s drveta, nakon čega su poziv proslijedili vatrogascima, koji su se ubrzo ‘bacili’ na posao i uspješno odradili intervenciju.

Prilikom posjete Centru uvjerio sam se kako imamo sjajno organiziranu službu i visoko motivirane profesionalne djelatnike što je od velikog značaja za ovaj Centar, a samim time i Virovitičko-podravsku županiju i sve one koji zovu na ovaj broj. Županijski centar 112 Virovitica dao je i veliki obol na početku koronakrize, pogotovo u trenutku kada su na snazi bile propusnice za prelazak iz jedne u drugu županiju. Sada to sve skupa puno bolje i lakše funkcionira, ali moramo biti ponosni na sve ono što su dosad činili za građane i što će činiti u budućnosti – zaključio je župan Andrović.

(www.icv.hr, ts, foto: K. Toplak)

Skip to content