LABORATORIJ NAOKO PRAZAN, NO UČIONICA JE PUNA: Kako se odvija nastava na Visokoj školi Virovitica

Iako su klupe i hodnici prazni, u Visokoj školi Virovitica svih oko 380 studenata redovno je na nastavi. I to virtualno. Dekan Oliver Jukić kaže kako se nastava odvija redovno, uključujući i praksu koju je moguće odraditi na računalu.

– Želja nam je da što više i kvalitetnije na ovakav način odradimo nastavu, te kada se učenici vrate u školu, da gotovo i nemaju zaostataka. Inače, imamo jedan tjedan viška u našem kalendaru nastave, pa bismo između predavanja i ispitnih rokova mogli ‘uglaviti’ još jedan tjedan. Ako bi to bio tjedan u lipnju, studenti bi u njemu mogli odraditi sve vježbe koje do sada nisu uspjeli – objasnio je dekan Oliver Jukić.

Već u prvom tjednu online nastave sustav je bio spreman. Donesen je novi raspored predavanja, predložene su platforme za komunikaciju sa studentima, ali i ozbiljno se poradilo na infrastrukturi kako bi svaki student mogao što bolje i kvalitetnije pratiti nastavu.

KAO I NA REDOVNOJ NASTAVI

Posla više nego ikada imali su djelatnici Centra za informatičku potporu i Odjela za informacijsko-komunikacijske tehnologije, koji su iz dana u dan nadograđivali „pogon“ za uspješnu nastavu.

– I prije tog vremena svi nastavni materijali bili su dostupni studentima na online platformama (e-Lumen) i na njih su upućeni istog trena kada su stigle upute da više ne dolaze u Visoku školu na nastavu. Nakon toga, postavljene su i dodatne prezentacije uz audio materijale, a u prva ta dva, probna tjedna, podigli smo i cjelokupnu infrastrukturu za koju smo procijenili da je najbolja i takvom se i pokazala.

Tako koristimo Zoom za održavanje sastanaka, odnosno online nastavu te program ANY- desk koji služi za odrađivanje laboratorijskih vježbi za koja su potrebna računala – ističe dekan Jukić.

Studenti su vrijedni – zasad nastavu svi pohađaju na vrijeme, ispunjavaju zadatke i redovno komuniciraju sa svojim predavačima. Za same predavače vrijeme provedeno u virtualnoj nastavi gotovo je istovjetno onom koje su provodili u svojim predavaonicama.

– Nastavnicima su ostale njihove obveze, dakle nastojimo svu nastavu koju smo držali klasično, održati i sada. Izuzetak bi bila seminarska nastava gdje nema potrebe za nazočnošću, nego se to rješava uz neke konzultacije, jer se dio tema i seminara već odradio dok su studenti još bili u Visokoj školi.

Ova vrsta nastave pokazala je i svoje prednosti, no ništa ne može zamijeniti izravnu nastavu, žamor studenata na hodnicima i pravu atmosferu škole – smatra O. Jukić.

SPREMAJU SE ZA ISPITE

Oblici nastave kao što su predavanja su jednostavniji, objašnjava, na auditornim vježbama su se domislili i raznim trikovima koji uključuju pisanje po bijelom papiru, praćeno kamerom (simulacija ploče). Za onaj dio nastave ili prakse (tipa vježbe iz elektronike u laboratoriju) koji se ne može odraditi „na daljinu“, u Visokoj školi kažu kako će se odraditi naknadno, ali i da je riječ o malom broju sati koji bi se lako trebao nadoknaditi do kraja semestra.

Što je s ispitima?

Dekan Jukić ima odgovor i na to pitanje.

– Trenutno razvijamo još jedan sustav koji bi trebao biti pomoć nastavnicima za evidentiranje i ocjenjivanje ishoda učenja u predmetima. Pripremamo se kao da ćemo cijeli lipanj i srpanj sve ispitne rokove odrađivati online. Zato ćemo s prvim svibnjem biti spremni i to odraditi – najavio je dekan Jukić.

PET SATI AKTIVNOG RADA

Kako izgleda nastava na daljinu, imali smo prilike saznati u laboratoriju Visoke škole Virovitica. Studenti 3. godine odrađivali su na daljinu, iz svojih domova, praksu u okviru kolegija Projektiranje informacijskih sustava. Naoko prazan laboratorij, a zapravo puna učionica. Zanimljivo je promatrati prizore u kojima se miš „sam“ kreće po ekranu, otvaraju prozori i stvaraju zadatci za računalom za kojim nitko ne sjedi.

– Kod ovih vježbi, nužno je da ih se nadgleda – kaže Oliver Jukić, obilazeći računala pod šiframa – svaki student ima svoju.
– Ovo im je praktički priprema za završni rad, a u nešto su povoljnijem položaju u odnosu na neke druge kolegije jer sve mogu odraditi na računalu, od kuće. Potičemo ih da ovo vrijeme iskoriste za što bolji završni rad.

Ako to učine, imat će slobodno ljeto i možda će uspjeti obraniti ga na jesen – objašnjava O. Jukić. Izravnom vezom sa svim studentima koji rade u laboratoriju može provjeriti razumiju li zadatke, uskočiti ako je potrebno pomoći, odgovoriti na svaku nedoumicu.

Studentica Irena Knežević iz Viljeva isprva je, kaže, bila skeptična prema predavanjima na daljini.

– U početku sam mislila da ovaj sustav nastave neće biti dobar. Vidjela sam kako su sestre prolazile sa srednjom školom; kako im je pucala veza, kako mailovi nisu stizali. Ovim sam pozitivno iznenađena jer sve funkcionira. Profesori su susretljivi, spremni pomoći, odgovoriti u svako doba. Veza nam je super pa nastavu imamo kao i inače – ispričala nam je Irena Knežević.
Istaknula je kako joj dnevno nastava – predavanja i vježbe koje odradi kako bi bila u što manjem zaostatku – uzima i do pet sati.

– U fakultetskim obvezama provedem po 5-6 sati i u njima pokušavam što više toga odraditi od kuće, tako da imam što manje za nadoknaditi kad se vratimo u školu. Nadam se da ćemo se vratiti u lipnju i u Visokoj školi pisati ispite – poželjela je studentica Irena, te istaknula kako joj jako nedostaje studentski život – kolege i prijatelji iz Studentskog doma, ali i predavači koji su studentima uvijek na raspolaganju. (www.icv.hr, mlo)

 

Podijelite sadržaj

Grad Virovitica